7 Days to Die Dedicated Server in Docker

vinanrra/7dtd-serverを使用します。

docker-compose.yml

# Based on https://github.com/vinanrra/Docker-7DaysToDie/blob/d5dbbb4e2ec65614b985d653f51725932d171dc7/docs/usage.md
version: '3.8'
services:
7dtdserver:
image: "vinanrra/7dtd-server:v0.5.0"
restart: always # INFO - NEVER USE WITH START_MODE=4 or START_MODE=0
environment:
- START_MODE=1 # Change between START MODES
- VERSION=alpha20.7 # Change between 7 days to die versions
- PUID=1000 # Remember to use same as your user
- PGID=1000 # Remember to use same as your user
- TimeZone=Asia/Tokyo # Optional - Change Timezone
- BACKUP=NO # Optional - Backup server at 5 AM
- MONITOR=NO # Optional - Keeps server up if crash
volumes:
- ./volumes/7DaysToDie:/home/sdtdserver/.local/share/7DaysToDie/
- ./volumes/LGSM-Config:/home/sdtdserver/lgsm/config-lgsm/sdtdserver/
- ./volumes/ServerFiles:/home/sdtdserver/serverfiles/ # Optional - serverfiles folder
- ./volumes/log:/home/sdtdserver/log/ # Optional - Logs folder
- ./volumes/backups:/home/sdtdserver/lgsm/backup/ # Optional - If BACKUP=NO, backups folder
ports:
- 26900:26900/tcp # Default game ports
- 26900:26900/udp # Default game ports
- 26901:26901/udp # Default game ports
- 26902:26902/udp # Default game ports
# - 8080:8080/tcp # OPTIONAL - WEBADMIN
# - 8081:8081/tcp # OPTIONAL - TELNET
# - 8082:8082/tcp # OPTIONAL - WEBSERVER https://7dtd.illy.bz/wiki/Server%20fixes

7 Days to Dieサーバ本体のアップデート

docker-compose.ymlenvironmentを以下のように変更します。

  • VERSION: 目的のバージョン
  • START_MODE: 3

docker compose up -d --force-recreateを実行し、アップデート完了まで待機します。

docker compose logs -fでログを確認します。

アップデートが完了し、サーバが起動したら、START_MODE1に戻し、サーバを再起動します。

サーバ設定

サーバ設定を変更するには、volumes/ServerFiles/sdtdserver.xmlを編集します。

セキュリティ

ServerPassword

Password to gain entry to the server

サーバに接続するときに、パスワードを要求します。

ServerVisibility

Visibility of this server: 2 = public, 1 = only shown to friends, 0 = not listed. As you are never friend of a dedicated server setting this to "1" will only work when the first player connects manually by IP.

  • 0
  • 1
  • 2

EACEnabled

Enables/Disables EasyAntiCheat

  • true
  • false

BuildCreate

cheat mode on/off

  • true
  • false

PersistentPlayerProfiles

If disabled a player can join with any selected profile. If true they will join with the last profile they joined with

  • true
  • false

負荷

ServerMaxPlayerCount

Maximum Concurrent Players

ServerMaxWorldTransferSpeedKiBs

Maximum (!) speed in kiB/s the world is transferred at to a client on first connect if it does not have the world yet. Maximum is about 1300 kiB/s, even if you set a higher value.

MaxSpawnedZombies

This setting covers the entire map. There can only be this many zombies on the entire map at one time. Changing this setting has a huge impact on performance.

MaxSpawnedAnimals

If your server has a large number of players you can increase this limit to add more wildlife. Animals don't consume as much CPU as zombies. NOTE: That this doesn't cause more animals to spawn arbitrarily: The biome spawning system only spawns a certain number of animals in a given area, but if you have lots of players that are all spread out then you may be hitting the limit and can increase it.

ServerMaxAllowedViewDistance

Max viewdistance a client may request (6 - 12). High impact on memory usage and performance.

難易度

GameWorld

"RWG" (see WorldGenSeed and WorldGenSize options below) or any already existing world name in the Worlds folder (currently shipping with e.g. "Navezgane", "PREGEN01", ...)

  • RWG: ランダム生成
  • Navezgane
  • PREGEN6k: 固定マップ

GameDifficulty

0 - 5, 0=easiest, 5=hardest

DropOnDeath

0 = nothing, 1 = everything, 2 = toolbelt only, 3 = backpack only, 4 = delete all

AirDropMarker

Sets if a marker is added to map/compass for air drops.

  • true
  • false

PlayerKillingMode

Player Killing Settings (0 = No Killing, 1 = Kill Allies Only, 2 = Kill Strangers Only, 3 = Kill Everyone)

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3

ゲーム内コマンド

F1キーでゲーム内コンソールが出ます。

まだ実績を解除していないスキル取得などをテストした場合、 デバッグモードやクリエイティブモードを解除しないように注意してください。 解除すると、条件を満たした実績が一括で解除されてしまうことがあります。

デバッグモード

コンソールでdmを実行します。

Escメニューにデバッグツールが表示されるようになります。

クリエイティブモード

コンソールでcmを実行します。

Uキーで任意のアイテムを取り出せるメニューが開くようになります。

経験値獲得

コンソールでgiveselfxp 100000を実行します。 100000 EXPを獲得します。

日時設定

# 昼(1日目の12:00)にする
settime day
# 夜(2日目の00:00)にする
settime night
# 7日目の22:00にする
settime 7 22 00